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    Dion, Nathalie

    Dion, Nathalie. 2011. Grammaires en concurrence : la norme et l’usage. Conférence Grand Public. Université de Hearst.

    Dion, Nathalie, Martine Leroux et Shana Poplack

    Dion, Nathalie, Martine Leroux et Shana Poplack. 2006. 468 ans de variabilité en français : Les corpus français du Laboratoire de sociolinguistique de l’Université d’Ottawa. Colloque international sur les variétés de français au Canada. Queen’s University, Kingston, ON.

    Dion, Nathalie et Shana Poplack

    Dion, Nathalie et Shana Poplack. 2006. Grammar vs. usage in the study of linguistic change. LSRL 36. Rutgers University, Camden, NJ.

    Dion, Nathalie et Shana Poplack. 2007. Confronting synchrony with diachrony in the study of linguistic change. ICHL 18. Université du Québec à Montréal.

    Harvie, Dawn

    Harvie, Dawn. 2002. « It is the language of the English » : tracing variability in early grammars. ACL 2002. University of Toronto.

    Miller, Kimberley et Nathalie Dion

    Miller, Kimberley et Nathalie Dion. 2009. Measuring the effectiveness of proscription : possessive prepositions in French. NWAV 38. Université d’Ottawa.

    Miller, Kimberley et Nathalie Dion. 2009. La norme à la communauté et le modèle de la grammaire : Les possessifs du français de l’Outaouais. ACL 2009. Carleton University.

    Miller, Kimberley et Nathalie Dion. 2009. L’influence de l’école sur le système possessif du français de l’Outaouais. CVC III. Université de York, Toronto.

    Poplack, Shana, Johanne S. Bourdages et Nathalie Dion

    Poplack, Shana, Johanne S. Bourdages et Nathalie Dion. 2010. Qui se conforme pas? : La négation à l’école et dans la communauté. Les français d’ici : Acadie, Québec, Ontario, Ouest canadien. Queen’s University, Kingston, ON.

    Poplack, Shana et Nathalie Dion

    Poplack, Shana et Nathalie Dion. 2004. The French future in grammar, thought and speech. NWAV 33. University of Michigan, Ann Arbor.

    Poplack, Shana et Nathalie Dion. 2015. Linguistic diversity in Canada. Ontario and Canada Research Chairs Symposium. Toronto.

    Poplack, Shana et Nathalie Dion. 2018. Inherent variability in grammar and speech. LSRL 48. Université de York, Toronto.

    Poplack, Shana, Allison V. Lealess et Nathalie Dion

    Poplack, Shana, Allison V. Lealess et Nathalie Dion. 2014. Is Quebec French endangered? Using variation theory to assess the ’qualité’ of a « threatened » language. CVC VIII. Queen’s University.

    Poplack, Shana, Gerard Van Herk et Dawn Harvie

    Poplack, Shana, Gerard Van Herk et Dawn Harvie. 2001. « Deformed in the dialects » : An alternative history of English. NWAV 30. North Carolina State University, Raleigh, NC.

     

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