|
|

Publications•Ressources
de grammaires historiques
Search
Chapitres et articles
Poplack, Shana
Poplack, Shana.
2006.
How English became African American English.
Dans
The Handbook of the History of English (paperback edition of book),
dir. par A. van Kemenade et B. Los,
452-476.
Oxford : Blackwell.
Reproduit dans:
The handbook of the history of English,
dir. par A. van Kemenade et B. Los,
452-476.
Oxford : Blackwell.
2009.
Reproduit dans:
Language Variation and Change (Critical Concepts in Linguistics), Volume 2 : Issues and Debates in the Study of Variation,
dir. par R. Bayley et R. Cameron,
263-286.
Routledge.
2014.
Poplack, Shana.
2009.
Quelle langue parlons-nous?
Dans
Les Cahiers de la Fondation Trudeau,
125-147.
Montréal : Fondation Trudeau.
Poplack, Shana.
2009.
What language do we speak?
Dans
Trudeau Foundation papers,
117-139.
Montréal : Fondation Trudeau.
Poplack, Shana.
2015.
Norme prescriptive, norme communautaire et variation diaphasique.
Variations diasystématiques et leurs interdépendances. Travaux de linguistique romane,
dir. par K. Kragh et J. Lindschouw.
293-319.
Poplack, Shana.
2018.
Categories of grammar and categories of speech : When the quest for symmetry meets inherent variability.
Dans
Questioning Theoretical Primitives in Linguistic Inquiry (Papers in honor of Ricardo Otheguy),
dir. par N. Shin et D. Erker,
7-34.
Studies in Functional and Structural Linguistics. Philadelphie : John Benjamins.
Poplack, Shana.
Sous presse.
Le corpus comme portail pour l’étude de la variation (socio)linguistique.
Corpus (Du recueil à l’outillage des corpus oraux multimodaux : comment accéder à la variation?).
Poplack, Shana, Gerard Van Herk et Dawn Harvie
Poplack, Shana, Gerard Van Herk et Dawn Harvie.
2002.
« Deformed in the dialects » : an alternative history of non-standard English.
Dans
Alternative Histories of English,
dir. par P. Trudgill et D. Watts,
87-110.
Londres : Routledge.
Reproduit sous le titre:
Variability in invariant grammars : the Ottawa grammar resource on early variability in English.
Penn Working Papers in Linguistics 8, 3.
223-234.
2002.
|